V případě, že se vám nějaká účtenka nepovede, člen si rozmyslí nákup nebo řešíte reklamaci, která skončí vrácením peněz členovi, jsou tu pro vás storna a refundace dokladů. Tady si ukážeme jak vše funguje.

Storno dokladu

Pokud jste ještě neudělali uzávěrku a doklad tedy ještě není započítaný do některé z uzávěrek, je možné jej jednoduše stornovat a například udělat správný, pokud jste se spletli.

Tlačítko pro storno najdete v pokladním deníku v posledním neuzavřeném období u každé položky, kterou jste prodejem pořídili. Po stisknutí tlačítka Storno se vás zeptáme na sklad a platební metodu, kterou chcete doklad stornovat. Na tuto platební metodu se poté "vrátí" částka z dokladu. Tak například můžete členovi nabít kredit místo toho, abyste mu vraceli hotovost.

Po kliknutí na tlačítko Stornovat se zapíše k dokladu datum a čas storna a vyřadí se tím z uzávěrky.

Refundace dokladu

Pro doklady, které už jsou součástí nějaké uzávěrky existuje refundace dokladu. Tato metoda vytvoří tzv. opravný doklad, který se započítá do aktuální uzávěrky a tím vyrovná případný stav zásuvky.
Tlačítko pro refundaci najdete stejně jako tlačítko pro storno u každé položky u již uzavřených období.

Po kliknutí na tlačítko Refundace se objeví stejná možnost jako u storna, kde vyberete platební metodu, kterou budete vybraný doklad refundovat i s náhledem položek opravného dokladu.

Kliknutím na tlačítko Refundovat vytvoříte opravný doklad, který se vám hned nabídne k vytisknutí stejně jako standardní účtenka z pokladny. Původní doklad bude uvedený na opravném dokladu a zároveň se k němu zapíše datum a čas refundace.

Našli jste odpověď?